Search This Blog

Apr 1, 2017

FAKTA MENARIK LECITHIN

Lecithin Shaklee adalah hasil daripada ekstrak kacang soya NON GMO. Disini tersenarai beberapa fakta mengenai Lecithin Shaklee.



1. Lecithin tak boleh dihasilkan oleh badan manusia, tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan kita. Lecithin boleh diperolehi melalui kuning telur, jagung serta biji kacang soya.

2. Lecithin kacang soya adalah yang paling diperkaya dengan lecithin yang tidak mengandungi kolesterol. Faktanya, Lecithin Shaklee memang diperbuat daripada kacang soya.

3. Lecithin Shaklee di ekstrak dari kacang soya yang tidak diubah genetik (Non GMO) dimana setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol.

4. Lecithin merupakan sumber yang kaya dengan kolina yang akan ditukarkan menjadi asetilkolin. Asetilkolin ialah sejenis bahan kimia dalam otak yang penting untuk kecergasan mental, fokus dan memori.

5. Lecithin membantu meringankn sembelit dan berfungsi sebagai pelembut najis yang berkesan jika diamalkan dengan konsistan.

6. Membantu mengurangkan atau mencegah  penyakit berkaitan hati dan antaranya ialah menyingkirkan kolesterol jahat (LDL).

7. Lecithin membantu sistem imunisasi dengan membalut membran sel darah merah dan seterusnya memberi perlindungan dari serangan virus, kuman dan bakteria. Di samping itu, struktur Lecithin itu sendiri melindungi sel dari teroksida.

8. Lecithin mampu mengemulsi lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian. Pengambilan Lecithin 4000mg sehari mampu menurunkan berat badan dan ukuran inci tubuh anda.

9. Fungsi utama lecithin adalah menjadi pengemulsi semulajadi yang bertindak dengan cara yang melekat pada lemak dalam darah seterusnya mengapung dan mengelakkan dari lemak degil tersebut dari melekat pada dinding membran.

10. Kolina yang terdapat dalam soya lecithin membentuk penghantar saraf kranial yang mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang penyakit nyanyuk dan juga meringankan stress.

11.  Lecithin boleh membentuk membran sel, melembab dan menghaluskan kulit supaya kulit akan menjadi cantik .Ia juga mengaktifkan metabolisma sel dan melambatkan proses penuaan. Nak kulit cantik, makan lecithin!

12. Lecithin Shaklee diperolehi secara semulajadi dan tiada mengandungi perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

13. Pengambilan 1200mg Lecithin sebanyak 3 ke 4 kali sehari dapat membantu mengelakkan dan mengurangkan masalah bengkak susu ibu-ibu yang baru melahirkan.

14. Pengambilan Lecithin ketika berpantang juga membantu ibu mengatasi masalah lost of short term memory yang biasa akan dialami selepas bersalin.

15. Pengambilan lecithin turut mengurangkan risiko masalah prostat dan urethra lelaki bukan itu saja ia juga membantu menangani masalah elergi pada badan.

16. Sebotol lecithin mengandungi 180 kapsul, hanya perlu makan 6 biji setiap hari, Sebotol lecithin cuma berharga rm52.75. sebotol memang untuk sebulan penggunaan.

17. Batu karang tu terjadi akibat dari kolesterol yang berlebihan dalam badan kita. Lecithin akan bertindak pengemulsi supaya kolesterol dapat dihalang dari menjadi batu karang.

18. Golongan yang perlu mengambil Lecithin:

- Mereka yang ingin menurunkan berat badan.Pesakit diabetes, buah pinggang dan stroke.
- Mereka yang kolestrol tinggi.
- Mereka yang mengalami inflamasi seperti gout.
- Mereka yang sukar tidur.Ibu yang menyusukan bayi

19. Kapsul Lecithin adalah diperbuat dari “bovine” gelatin yang halal. Bovine adalah dari lembu.

20. Lecithin boleh menghalang arterioklerosis, menggalakkan peredaran darah. Maknanya Lecithin menghalang pembuluh darah daripada tersekat atau tersumbat.

Kak Noi 
0177274034

atau

Beli Sekarang klik DISINI

No comments:

Post a Comment