Search This Blog

Apr 19, 2017

ENDOMETRIOSIS, CARA TERBAIK MENGATASINYA

Endometriosis merupakan salah satu penyakit yang menyumbang kepada faktor ketidaksuburan wanita. Ia merupakan antara 3 sebab utama kegagalan wanita untuk hamil.

Uterus atau lapisan rahim dilitupi dengan lapisan tisu yang dipanggil endometrium. Bagi wanita yang normal, lapisan endometrium hanya terdapat pada dinding rahim sahaja. Namun berbeza dengan pesakit endometriosis, tisu-tisu endometrium boleh didapati juga di sekitar pelvis iaitu pada ovari, tiub fallopio, ruangan pelvis sekitar usus, rektum dan pundi kencing

Semasa haid, lapisan uterus ini dikeluarkan melalui faraj, tetapi darah daripada tisu endometrium yang tumbuh di luar rahim tidak mempunyai tempat untuk keluar. Akibatnya pendarahan melalui tisu ini setiap bulan menyebabkan kawasan disekelilingnya menjadi tebal.

Bagaimana Endometriosis terjadi

Penyebab bagi endometriosis masih tidak diketahui dan tiada rawatan yang mudah. Walaubagaimanapun ada sesetengah pakar berpendapat bahawa semasa haid, tisu endometrium "mengundur" melalui tiub fallopian (menstruasi retrogred) dan kemudian diam dan membesar didalam abdomen, tetapi sesetengah pakar yang lain percaya bahawa semua wanita mengalami tisu menstruasi mengundur.

Dalam  kebanyakan kes, sistem imun secara automatik akan memusnahkan tisu yang tidak normal sebelum melekat pada abdomen tetapi jika sistem imun tidak berupaya menghapuskan tisu yang tersalah tempat ini, endometriosis akan berlaku. 

Simptom biasa Endometriosis

  • Senggugut yang sangat teruk
  • Kesakitan pada bawah perut dan pinggang
  • Sakit Pelvis yang teruk
  • Sakit ketika membuat hubungan kelamin
  • Sukar untuk hamil
  • Sakit semasa ovulasi
  • Darah haid keluar banyak atau tidak normal
  • Sakit ketika membuang air besar, cirit-birit, sembelit atau masalah usus yang lain semasa datang haid.
  • Sakit apabila membuang air kecil atau kerap membuang air kecil semasa datang haid
  • Lesu

Bagaimana yang dikatakan Endomertriosis mengganggu kesuburan

  • Penyakit ini boleh menyebabkan kerosakkan pada kilang telur dan telur sukar bergerak ke tiub fallopio
  • Tiun fallopio tersumbat dan mengalami kerosakkan menyebabkan sperma suami tidak berupaya untuk menembusi tiub fallopio untuk bersenyawa
  • Endometriosis mengeluarkan racun yang boleh mematikan sel-sel telur dan embrio
  • Jika disahkan hamil kemungkinan boleh berlaku keguguran secara berulang.

Vivix 

Vivix merupakan makanan tambahan yang kaya dengan resveratrol yang mempunyai kepekatan dan ketulenan yang tinggi. Banyak kajian yang dilakukan oleh saintis mengaitkan kejayaan sebatian resveratrol dalam menangani masalah endometriosis. Bermula dengan mengurangkan simptom-simptom kesakitan sehinggalah kepada kejayan wanita endometriosis untuk hamil.

Kajian juga ada menunjukkan antioksidan semulajadi sangat membantu dalam memulihkan keadaan wanita yang bermasalah endometriosis.

Vivix adalah usaha yang tepat untu wanita endometriosis yang cuba untuk hamil.Ianya sangat berbaloi untuk diambil daripada hanya menunggu tanpa sebarang usaha ataupun terpaksa melakukan pembedahan.

Testimoni


Disclaimer : Walaupun vivix terbukti secara saintifik menyihatkan badan, tetapi ia tidak berfungsi untuk merawat, menyembuh atau memulihkan penyakit. Vivix hanya supplemen atau makanan tambahan untuk semua yang memerlukan.

Bagaimana cara untuk mendapatkan VIVIX SHAKLEE

Boleh terus menghubungi saya 0177274034 untuk respond segera dan saya ada menyediakan perkhidmatan COD disekitar Kawasan Kajang, Bandar Baru Bangi, Sg. Ramal, Taman Kenari, Giant Sg. Chua dan kawasan yang berhampiran.

Dan untuk mereka yang jauh dari kawasan saya, perkhidmatan pos ke seluruh malaysia sentiasa ada.

ATAU

 

Nutrisi tepat, jadikan badan kita sihat

No comments:

Post a Comment