Search This Blog

Apr 20, 2017

APA ITU GOUT

Gout ialah sejenis penyakit disebabkan berlebihan asid urik di dalam badan. Asid urik adalah bahan kumuhan berasal dari sejenis protein yang dipanggil purin. Badan kita membuang bahan kumuhan ini melalui air kencing (urin). Bagi pengidap gout, asi urik yang berlebihan tidak dibuang tetapi berkumpul didalam sendi.

Penyakit gout dikatakan salah satu penyakit yang paling lama dihidapi manusia sejak zaman dahulu kala lagi. Dulu-dulu gout boleh menyebabkan kemudaratan dan kecacatan, kini kemajuan dalam bidang perubatan, gout boleh dikawal.

Penyakit gout biasanya dihidapi oleh kaum lelaki dalam lingkungan 30 hingga 60 tahun. Ia jarang sekali dihidapi oleh kaum wanita sebelum putus haid.

Tanda Gout

Gout biasanya menyerang ibu jari kaki. Ibu jari kaki akan menjadi merah, panas, bengkak dan tersangat sakit. Serangan selalunya berlaku secara tiba-tiba, kerap kali semalaman.

Sendi yang diserang pula menjadi bisa sehinggakan geseran dwngan selimut pun begitu menyeksakan. Sakit mungkin berlarutan berhari-hari atau sekurang-kurangnya 1-2 minggu untuk reda jika tidak dirawat. Sakit mungkin menyerang kembali selepas berminggu atau bulan. Gout boleh menyerang sendi-sendi lain seperti buku lali, lutut, pergelangan tangan dan jari.

Komplikasi

Asid urik boleh berkumpul di bawah kulit membentuk benjolan di panggil "tophi". Dalam saluran urinari (air kencing), ia boleh berkumpul membentuk 'batu karang'. Pengidap gout juga sering menghidapi penyakit atau masalah  kesihatan lain seperti
  • Kegemukkan
  • Darah tinggi
  • Hiperlipidemia
  • Diabetes

Pemakanan

Oleh kerana gout disebabkan oleh asid urik yang berlebihan dalam badan, anda haruslah mengelakkan faktor-faktor yang boleh menambahkan paras asid urik. Pesakit yang ada gout patut elakkan makanan yang mengandungi purin yang tinggi.

Elakkan makan

  • Organ dalaman seperti hati, paru-pary, ginjal dan otak
  • Ikan bilis, ikan kembung, sardin
  • Ekstrak daging, ragi (seperti marmite) dan kiun rebusan daging
  • Makanan bercengkerang seperti ketam, udang dan kerang

Kurangkan makan

  • Asparagus, bunga kobis, cendawan dan bayam
  • Peanuts, lentil, beans dan peas
  • Poultry
  • Roti jagung dan bijirin

Bagaimana Vivix dapat membantu meredakan penderitaan pesakit gout

"Kajian di Havard Universiti mendapati kandungan Resveratrol yang dijumpai dalam grapes dan JApanese Knotweed (polygonum Cuspidatum) sebagai antioksidan terbaik untuk merendahkan paras asid urik dalam badan." Dan kedua-dua bahan ini adalah bahan utama dalam vivix.

Vivix bertindak dari dalam DNA kita iaitu unit terkecil di dalam badan manusia yang mengandungi maklumat genetik kita secara tidak langsung dapat mengurangkan simptom-simptom gout. Vivix juga memperbaiki kesemua kerosakan pada sel darah dengan menstabilkan kandungan asid urik ke tahap yang normal. Vivix adalah suplement semulajadi di mana kadar penyerapannya lebih bagus berbanding suplemen sintetik. Selain itu, kandungan resveratrolnya sangat tinggi menunjukkan impak yang sangat bagus dan positif terhadap kesihatan kita.

Testimoni Vivix untuk Gout

Gout dah tak datang lepas amal vivix dan kawal pemakanan

"Alhamdulillah sihat sihat aje dan penyakitnya pun dah tak datang selepas ambil ubat itu dan saya kawal makanan yang saya ambil." - En. Mail

Dulu ambil painkiller setiap hari untuk gout, Kini tidak lagi

    Gout menyerang, Bisa di kaki dah takda.

    "Bengkak tu masih ada lagi, tapi bisa-bisa yang kat kaki fak ada lagi. Ayu pu  tasa syukur, dah ada perubahan walupun sikit." -Ayu

     Disclaimer : Walaupun vivix terbukti secara saintifik menyihatkan badan, tetapi ia tidak berfungsi untuk merawat, menyembuh atau memulihkan penyakit. Vivix hanya supplemen atau makanan tambahan untuk semua yang memerlukan.

    Bagaimana cara untuk mendapatkan VIVIX SHAKLEE

    Boleh terus menghubungi saya 0177274034 untuk respond segera dan saya ada menyediakan perkhidmatan COD disekitar Kawasan Kajang, Bandar Baru Bangi, Sg. Ramal, Taman Kenari, Giant Sg. Chua dan kawasan yang berhampiran.

    Dan untuk mereka yang jauh dari kawasan saya, perkhidmatan pos ke seluruh malaysia sentiasa ada.

    ATAU

     

    Nutrisi tepat, jadikan badan kita sihat

    No comments:

    Post a Comment