Search This Blog

Apr 14, 2017

CARA TERBAIK UNTUK BERHENTI MEROKOK

Rokok ialah tembakau yang dibalut sama ada daripada kertas atau pelbagai jenis daun. Rasanya semua orang pun tahu kan rupa rokok tu macam mana. Lagi-lagi kalau ada kawan ke ahli keluarga ke yang jadi perokok tegar, mesti banyak jenis rokok, jenama rokok, rokok yang mana sedap yang mana tak sedap. Harga rokok biarpun naik bersen sen dan beringgit-ringgit belum ada dengar yang merungut macam nak perang. 

Merokok, aktiviti seseorang yang menggunakan sebatang rokok.

Bahan-bahan dalam rokok 

Ramai yang tahu bahan-bahan dalam rokok ni memang merbahaya pada kesihatan tetapi tidak diendahkan pun bagi perokok tegar. Bahan kimia yang terkandung dalam rokok termasuklah NIKOTIN, TAR, SIANIDA, BENZENA, KADMIUM, METANOL, ASETILENA, AMONIA, FORMALDEHID, HIDROGEN SIANIDA, ARSENIK dan KARBON MONOKSIDA. Manakala bahan yang terkandung dalam asap rokok yang dilepaskan oleh prokok-perokok tegar adalah
  • 2 kali lebih banyak nikotin. Nikotin ni la bahan yang boleh membuatkan perokok berasa tenang.
  • 5 kali lebih banyak karbon monoksida, yang mana karbon monoksida ni adalah bahan kimia toksik yang ditemui dalam asap buangan kereta.
  • 3 kali lebih banyak tar. Tar yang terdiri daripada lebih 4000 bahan kimia yang mana 60 bahan kimianya bersifat karsinogen.
  • 50 kali lebih banyak bahan kimia yang berbahaya bagi kesihatan kita. 

Dari segi kesihatan

Rokok mendatangkan kesan buruk terhadap kesihatan tubuh badan disebabkan oleh bahan kimia yang berbahaya dalam asap rokok. Asap rokok yang dihidu oleh perokok atau mereka yang berada di sekelilingnya, akan memasuki rongga mulut dan hidung melalui kerongkong ke paru-paru. Kandungan asap rokok akan menyebabkan kerosakan tisu di sepanjang perjalanan di ruang didalam tubuh badan.

Kesan jangka pendek terhadap kesihatan perokok

  • Mengurangkan fungsi otak disebabkan oleh pembebasan gas karbon dioksida dan pengurangan oksigen daripada asap rokok tersebut.
  • Mengganggu daya penglihatan dan pendengaran kerana mengurangkan kadar pengaliran darah ke seluruh tubuh badan
  • Nafas berbau dan mudah mendapat jangkitan mulut, gusi dan gigi menjadi kuning
  • Kesukaran bernafas
  • cepat letih

Kesan jangka panjang terhadap kesihatan seorang perokok

  • Mengurangkan fungsi sekaligus merosakkan organ dalam tubuh kita
  • Tembakau boleh mengakibatkan penyakit jantung dan barah
  • Akan menghidap penyakit strok, penyakit mulut dan gusi, osteoporosis, mandul dan penyakit paru-paru.
  • Bahan kimia didalam rokok akan menyebabkan barah paru-paru, mulut, usus, tekak dan payudara.
Perokok juga bukan hanya membahayakan kesihatan diri sendiri malah turut memberikesan yang lebih merbahaya terhadap kesihatan orang sekeliling. Mereka yang menghidu asap rokok tanpa merokok dikenali sebagai perokok pasif.

Kanak-kanank yang menghidu asap rokok secara sengaja atau tidak akan mudah menghidap penyakit paru-paru, kecacatan pendengaran, mempunyai IQ rendah, masalah kawalan motor, keguguran dan mati dalam kandungan.

Ibu mengandung juga akan engalami implikasi yang buruk terhadap bayi dalam kandungan seperti melahirkan bayi yang tidak cukup bulan dan bayi kurang berat badan.

Perkongsian kesan daripada merokok baca DISINI

VIVIX membantutkan ketagihan merokok

Apabila seseorang itu merokok, bahan kimia yang terkandung dalam asap rokok akan menghasilkan radikal bebas dalam tubuh perokok tersebut. Semakin banyak asap rokok yang dihisap , semakin bertoksiklah badan dan semakin banyak radikal bebas dihasilkan.

Radikal bebas adalah molekul yang taidak stabil dalam badan kita dan molekul tersebut akan membentuk "chain reaktion" untuk mereka stabil. Chain reaction inilah yang memusnahkan komponen dalam sel seperti DNA dan membran sel. Bila sel kita rosak atau musnah, inilah yang membawa kepada kerosakkan organ dan mendedahkan tubuh badan kita kepada penyakit-penyakit kronik.

Jadi, untuk menghalang pembentukan radikal bebas ini adalah dengan pengambilan antioksidan yang mencukupi. Antioksidan ialah molekul yang berinteraksi dengan radikal bebas dan memusnahkan "chain reaction" tadi tanpa merosakkan sel.

Vivix mengandungi antioksidan yang sangat kuat iaitu resveratrol. Dengan kandungan Resveratrol yang tinggi dalam vivix dan bertindak sebagai antioksidan dapat membersihkan tubuh kita dari tosin sehingga toksin tersebut hilang atau berada pada tahap minima, antioksidan tersebut akan terus 'mengutip' toksin toksin baru daripada memasuki tubuh.

Dengan mengamalkan pemakanan yang mengandungi antioksidan yang tinggi dan pada masa yang sama anda merokok, rokok tersebut tidak akan mempunyai rasa yang sama seperti sebelum ini. Nikmat untuk merokok sudah tiada dan lama kelamaan ketagihan merokok dapat dihentikan.

Vivix juga membantu melindungi sel-sel badan kita daripada serangan radikal bebas dan memulihkan sel-sel badan kita yang rosak akibat serangan radikal bebas menjadikan tubuh kita lebih sihat dan bertenaga.

Testimoni perokok yang sudah berjaya berhenti merokok selepas mengambil VIVIX

"Dah kurang merokok sebab rasa rokok sangat-sangat tak sedap. memang lepas sehari minum vivix, terus rasa rokok tak sedap, so nak hisap lebih-lebih pon tak boleh"



"Costumer amik vivix sebab nak bantu masalah hyperthyroid. At the same time dia pun merokok. Lepas consume vivix, rasa rokok dah tak sedap. Alhamdulillah berjaya kurangkan dan stop terus masalah ketagihan merokok"

"Setakat ni pengurangan ketara. Vivix banyak membantu kurangkan saya smoke dan rasa lebih fit. Dah tak flu flu lagi pagi-pagi. Kalau dulu saya sentiasa nak ambil rokok, bila guna vivix dia buang rasa nak smoke tu. yang real saya dah berjaya kurangkan pada tahap maxima dan dia sangat membantu lengahkan masa nak smoke tu"


"Dulu saya seorang "heavy smoker" lebih 20 tahun saya merokok. Beberapa kali saya cuba untuk berhenti, tetapi cuma dapat bertahan paling lama pun sebulan sahaja, kemudian kembali kepada tabiat buruk tersebut. Saya telah berjumpa dengan pakar diklinik berhenti merokok, tetapi gagal juga untuk berhenti  sehinggalah saya mencuba produk kesihatan VIVIX dari shaklee. Pada asalnya isteri saya beri hanya untuk memperbaiki taraf kesihatan saya, tapi saya dapat kesan positif yang lain juga. Ketagihan terhadap nikotin dari rokok hilang dan saya rasa rokok sangat tidak sedap. Kini sudah hampir dua tahun saya berhenti merokok dan 100% bebas dari tabiat merokok."

Disclaimer : Walaupun vivix terbukti secara saintifik menyihatkan badan, tetapi ia tidak berfungsi untuk merawat, menyembuh atau memulihkan penyakit. Vivix hanya supplemen atau makanan tambahan untuk semua yang memerlukan.

Bagaimana cara untuk mendapatkan VIVIX SHAKLEE

Boleh terus menghubungi saya 0177274034 untuk respond segera dan saya ada menyediakan perkhidmatan COD disekitar Kawasan Kajang, Bandar Baru Bangi, Sg. Ramal, Taman Kenari, Giant Sg. Chua dan kawasan yang berhampiran.

Dan untuk mereka yang jauh dari kawasan saya, perkhidmatan pos ke seluruh malaysia sentiasa ada.

ATAU

 

NUTRISI TEPAT JADIKAN TUBUH KITA SIHAT

NOI 0177274034
Fb : Nor Aleesya Hafiz 

No comments:

Post a Comment