Search This Blog

Sep 3, 2016

Penyusuan Bayi

Assalamualaikum... bersiaran lagi hari ini.

Sering kali saya dengar ibu ibu selepas melahirkan anak ada yang berhadapan dengan masalah penyusuan. Sekarang ni pula banyak je suplemen suplemen penambah susu ibu pilih sahaja la mana yang berkenan di hati. Nak yang murah ke mahal ke atau buat secara tradisional ke terpulang masing-masing.

Suplemen lain atau produk lain orang lain la cerita ye saya nak cerita pasal set penyusuan shaklee je. Mungkin ada yang menyangka set penyusuan semua sama atau ada yang ambil sekali je terus melimpah ruah susu siap boleh buat stok satu freezer full tapi bila sendiri yang amik nak dapat 2oz pun susah. Mesti ada kan yang macam ni.

Kalau nak tau suplemen ni hanya pelengkap nutrisi, macam mana pun mind set kita lebih penting. Emosi kene jaga, tak boleh stress atau terlalu penat, ini semua menjadi faktor penghasilan susu jadi kurang. Korang pun kena faham konsep demand and supply, The more demand, the more milk will be supplied. Semakin kerap bayi menyusu, payudara dipam atau diperah, semakin banyaklah susu akan dihasilkan.

Cuba kalau kita fikir kan logiknya kan, kalau anak dara makan suplemen milk booster adakah akan terhasil air susu tu, tentu tak la sebab tak ada yang demand kan. Cuma bila kita makan suplemen ni, kita akan jadi lebih relaks, emosi lebih tenang, badan lebih bertenaga. Dan bila dah tenang badan pun dah selesa nak menyusukan anak pun seronok tak de la rasa tertekan.

Ok la main story pun sebenarnya bukan nak cerita pasal supply susu ke ape, nak share ni la shaklee memang ada menyediakan set penyusuan / berpantang. Unik nya set ini bukan sahaja boleh di ambil sewaktu berpantang atau menyusu sahaja, sampai bila-bila pun boleh amalkan. Selain itu, dengan set ini anda juga terpaksa menerima kesan yang mengejutkan. Bukan sahaja baik untuk kesihatan, pulihkan tubuh badan selepas melahirkan malah mencantikan dari dalam ke luar. Kan best tu pakej.

Lihat sahaja la ibu ini, konsisten dengan set penyusuan parut jerawat pun hilang kulit semakin cantik. Kalau anda seorang yang tidak suka bermake up, memang sesuai sangat dah ni. 


Bukan setakat tu sahaja tau, khasiat daripada suplemen yang kita makan ni pun akan dapat pada bayi yang menyusu badan. Sebab tu ada yang kata apa yang kita makan anak pun dapat juga, kalau kita makan yang elok, elok la anak kita dapat makan yang tak elok anak pun dapat juga.

Berbaloi sangat set ini sihat, cantik semua dapat, pakej yang belum tentu ada pada produk lain. Sekali dah cuba pasti tertarik selamanya.

Noi 0177274034

No comments:

Post a Comment