Search This Blog

Feb 16, 2018

Vision board, impian yang dipamerkan untuk direalisasikan.


Vision Board, dulu tak pernah tau pun vision board tu hape. Tak pernah terbayang pun macam mana ropanya VB tu. Tapi sesejak join sekli ni dan dah diterangkan apa tu VB baru la faham.

VB tu dah semacam target kita la nak buat ape, nak pegi mana, nak capai ape dalam hidup ni. Selalunya yang suka travel memang akan ada la target dia nak pergi travel kemana mana, kos nak pergi dan segala mala yang berkaitan la akan di pertimbangkan.

Tu contoh je la, kalau nak ikutkan macam macam kita boleh letak kat VB kita tu.


Ini adalah vision board pertama yang saya buat. Gambar buku tabung haji tu, memang berniat sangat dapat buat simpanan dalam tu. Sekarang ni pun menyimpan tapi lompong lompong. Yang gambar steam iron tu memang teringin la kalau dapat bahagianya. Guess what, memang saya dapat yang tu by the end tahun 2017.

Vision board yang betul kena ada target tahun bila kita nak capai benda benda tu semua. Tarikh yang tepat untuk realisasikan vision tu. Macam mana nak capai itu terpulang pada kita sendiri. 

Bila kita dah impikan yang macam ni, kita akan rasa nak jadikan impian tu kenyataan. Dan bila dah jadi kenyataan ia akan jadi sesuatu yang memuaskan hati kita. 

No comments:

Post a Comment