Search This Blog

Feb 15, 2018

Sihat didalam cantik diluar


Semua orang ada peristiwa yang paling diingati dan yg menjadi turning point utk macam-macam perubahan pada diri. Ini adalah kisah saya sendiri yang menjadi punca dan sebab kenapa sampai sekarang setia sangat telan supplemen shaklee sampai la sekarang ni.

Satu masa dulu, saya ni bukan penggemar supplemen atau ubat atau vitamin atau ape sahaja jenis makanan tambahan. Kalau ada pun amik masa mengandung atau masa sakit yang tak boleh tahan sakitnya. Setakat demam memang saya tak pernah telan ubat demam. Masa memula beli supplemen dan siap join sekli pun sama makannya rongak rongak ikut suka hati. Sebab masa ni tak berapa nak faham, sama la dengan pengguna lain yang kalau amik tak de kesan, malas nak fikir dah.

Bila lahir anak ke3 saya dah mula rasa sakit pinggang, dengan masalah pembuangan yang tak berapa nak lancar. Itu pun masih tak sedar diri lagi,  amik suplemen tak konsisten ambil bila terasa nak ambil je. Masa ni dah start ambil ostematrix, herb-lax dan omega guard. Memang betul kalau kita ambil supplemen dan baru seminggu dua atau habis sebotol je kadang kadang tak nampak sangat perubahannya. Kena sentiasa amalkan sehingga body kita biasa dengan makanan tambahan yang kita ambil tu menyerap dalam tubuh dengan baik.

Tapi kalau herb-lax memang cepat la dia bertindak, makan malam pagi memang membuang punya la. Suka sangat x sembelit dah. Sakit belakang, sakit pinggang pun dah hilang lagi la suka, rasa hilang beban sakit tu senang nak buat kerja macam macam.


Bila dah pregnant anak ke 4 ni, masalah semulajadi hb yang rendah. Dah macam macam ubat amik dari yang klinik bagi sampai yang beli sendiri kat farmasi tak naik juga last last konsisten dengan suplemen sekli full set kehamilan. Kali ni memang dah malas nak fikir tuka ubat lain dah. Selain amik supplemen ni pemakanan pun memang jaga, elakkan makanan atau minuman yang menyekat penyerapan zat besi.  Alhamdulillah ada perubahan.

Bukan setakat hb je naik malah, meningkatkan lagi taraf kesihatan saya.  Jerawat kat muka dah tak ada, keguguran rambut tak de la kronik lagi.

Bila konsisten supplemen ni baru nampak perubahannya macam mana. Kalau rongak rongak memang lambat la nak nampak petubahan silap silap tak nampak terus. Dah makan rongak rongak tak jadi ape jangan salahkan penjual pula kan.

Lepas ni memang nak terus konsisten, tak mau rongak rongak lagi dah. Kalau rongak sendiri gak yang merana. Saya makan, saya kongsikan dengan anda semua dan saya juga jual demi untik kebaikan semua....

No comments:

Post a Comment