Search This Blog

Feb 27, 2018

Pilihan tepat untuk kesihatan dan kecantikan diri

KENAPA kaknoi pilih Shaklee sebagai supplemen?.  Ha ni nak story mory the morning glory kat korang. Memang kaknoi suka nak share ngan korang ape yang kaknoi rasa selepas menggunakan produk shaklee bertahun lamanya. 

Sebelum kenal shaklee tak pernah lagi telan mana mana supplemen, ada ambil jamu itu pun masa berpantang anak sebelum ni, akibatnya masa tu kronik gak la kena sembelit, macam nak letak ekon dalam tandas. Lepas tu memang tak ambil apa apa supplemen atau jamu sampai la kenal shaklee. Bila kenal shaklee baru la nampak kepentingan untuk ambil supplemen. Dan sampai sekarang dah telan kebanyakkan vitamin shaklee ni dan dah rasa keberkesananya macam mana.


Bangun pagi, ini la yang masuk mulut dulu. Berpantang hari ke 25, Alhamdulillah.... diberi kesihatan dan lebih bertenaga. Yang ni antara apa yang saya amalkan setiap pagi sepanjang berpantang kali ni, Vivix dan Vitamin C. Dengan supplemen ni membantu menyembuhkan luka bersalin dan memberi tenaga kepada tubuh badan kita. Bila berpantang kat uma sendiri kena jaga diri sendiri, jaga baby, anak anak, rumah. Memang memerlukan tenaga yang banyak. Nasib baik masak ada yang tolong hihi. 

Pantang kali ni memang fully ngan supplemen shaklee je, tak amik jamu langsung dan yang bestnya baby tak de demam kuning. Minggu pertama pantang husband siapkan menu. Semua jenis makanan direbus, dikukus tambah black papper dan halia tanpa menggunakan minyak sikit pun. Goreng goreng, kunyit memang tak ada la. Mungkin salah satu faktor untuk mengelakkan demam kuning. 


Semasa hamil pun memang amalkan supplemen shaklee sampai la nak masuk dewan bersalin sempat lagi telan ostematrix. Orang kata, kalau orang tak kata pun ikut pengalaman anak pertama bila bersalin kena masuk ubat ni sakit nya lain macam, sakit sangat. Kali ni lepas sejam masuk ubat saya terus telan oste, sakit tetap sakit tapi sakit biasa nak bersalin tak ada la sakit yang amat. 

Alhamdulillah, dah selamat pun mak ngan anak. Baby pun boleh dikatakan besar juga 3.8kg tapi tiada luka yang banyak dan hampir tiada koyakkan. Ada juga dengar sharing kawan kawan yang amalkan shaklee ni kalau bersalin senang tak banyak luka jahitan, kali ni sendiri rasa. Bila tak banyak luka jahitan, rasa lebih mudah nak jaga diri sendiri. 

Sampai hari ini dah hampir tiga tahun telan segala jenis supplemen dari shaklee ni.  
Selalu asik dengar dan baca ape orang lain cerita pasal effect ambil supplemen shaklee ni, kali ni saya sendiri rasa kesannya macam mana dan tak ragu ragu lagi nak kongsikan dengan anda semua.  Memang lepas ni dah tak pandang la supplemen lain. Lagi pun shaklee ni memang dijamin 100% semulajadi, selamat dan berkesan nak cari lain lagi wat pe. 

Saya faham dan saya tau kenapa saya perlu supplemen ni. Saya yakin dengan shaklee, sebab tu sampai sekarang saya masih dengan shaklee, ambil supplemennya. Nak pilih supplemen sekarang ni pun kena ambil kira kalau diambil dalam jangkamasa yang lama apa yang akan jadi, ada tak ujian klinikal terhadap produk yang kita nak telan tu. Lambat atau cepat kesannya bergantung pada tubuh kita, yang penting jangan culas supplemen. 

Supplemen lain saya tak tau tapi shaklee saya percaya dan saya yakin, ia pilihan tepat untuk saya dan keluarga saya. kalau anda nak cuba set shaklee boleh hubungi saya http://kaknoi.wasap.my

No comments:

Post a Comment