Search This Blog

Feb 25, 2018

Apa yang di cari dalam bussines shaklee

Pertama kali join shaklee bukan sebab nak berniaga pun. Join sebab beli produk shaklee dengan harga murah. Kita pula memang pantang di pelawa bila ada benefit lain join ahli ni, grab je la tak rugi ape ape kot. Tapi masa tu nak beli supplemen ni nampak harga dia macam mahal sangat. Masa ni tak faham kepentingannya, tu yang rasa ntah hape hape je.
Bila dah join tu tak berapa nak amik tau sangat pasal shaklee ni. Selalu nampak iklan shaklee ni lalu lalang kat wall fb. Bila dah hari hari nampak tu, terbuka hati pula nak cuba jual. Sebab tak kena modal ape pun, so tak de la berat sangat nak start.



Niat masa memula nak berbisnes shaklee ni sekadar nak tau best ke tak buat bisnes ni. Masa tu kalau tak salah ramai agen agen tudung, baju, beg dan lain lain offer untuk jadi dropship diorang. Tapi memasing meletakkan syarat begitu begini siap ada yang soh letak deposit lagi. Ada juga yang kita reply mesej dia tapi lepas dua bulan baru di reply semula. Dah la tu bila kita tak balas boleh pulak dia perli kita. Ni belum masuk group dia, kalau dah masuk group dia mau makan hati berulam jantung asik kena perli je.

Bila dah jadi camtu memang tidak la nak join diorang. Belum apa apa lagi dah nak kata kita itu ini. Tapi dalam hati tu terdetik juga kalau buat part time bisnes shaklee pun ok juga ni at least ada la income sikit. Tengok member hari hari post pasal shaklee, why not shaklee sebab masa tu dah jadi ahli ngan shaklee.

Dan nak bisnes ngan shaklee pun tak perlukan modal dan simpan stok berkoyan koyan. Dan start dari situ la baru tau best juga berbisnes. Daripada dulu sesuka sesuki je sekarang ni terus nak buat shaklee sampai jadi.

Dengan persaingan sihat geng geng, nasihat dan tunjuk ajar upline menjadi pembakar semangat untuk tidak putus asa. Dengan cara ini juga la saya boleh dapat second income, menambah pendapatan untuk keluarga dan menjaga kesihatan. So sekarang ni memang rugi la kan kalau buat separuh jalan.


Kalau boleh nak ajak la anda diluar sana yang nak cari pendapatan lebih tanpa modal yang besar di samping menjaga kesihatan diri dan keluarga, why not uoll join shaklee. Memang tak rugi langsung. Yang nak jadikan full time bisnes pun tak ada masalah, ramai je house wife dan yang tak bekerja buat shaklee sebagai punca pendapatan diorang.

Diorang pun beri galakan positif nak buat part time ke full time terpulang la pada kita tiada paksaan langsung. Diorang hanya guide kita, kita yang melaksanakan sendiri. Dalam shaklee pendapatan yang kita nak kita kena usahakan sendiri, bukan ditentukan oleh sesapa pun. Tiada istilah ko buat kerja upline ko dapat income. Boleh je kalau korang nak buat lebih dari upline korang. Yang penting korang rajin rajin la usaha.

No comments:

Post a Comment