Search This Blog

Jan 17, 2016

Vivix dan Diabetes


Bagaimana Vivix membantu mengawal diabetes

DIABETES...
Diabetes atau lebih dikenali sebagai penyakit kencing manis merupakan sejenis penyakit yang dapet dicirikan dengan keadaan hiperglisemia (tingi kandungan gllukosa dalam darah), terutamanya selepas pengambilan makanan pada penghidapnya. Secara umumnya, Penyakit kencing manis dapat digolongkan sebagai :-


  Diabetes bersandar insulin (IDDM- Insulin Dependent Diabetes Mellitus) atau diabetes awal remaja. Diabetes ini dicirikan dengan kegagalan penghasilan insulin oleh kelenjar pankreas. Biasanya, penghidap diabetes jenis ini mula mendapat simtom penyakit semasa kanak-kanak atau remaja. Disebabkan kegagalan penghasilan insuli semulajadi oleh badan, pesakit memerlukan suntikan insulin dari luar untukpengawalan tahap glukosa darah.  

Diabetes jenis kedua boleh disebabkan oleh kerintangan insulin (penurunan sensitiviti tisu badan terhadap insulin) atau penghasilan insulin berkurangan. Diabetes jenis II ini boleh dikawal secara pemantauan pengambilan makanan, pengurangan berat badan, bersenam dan pengambilan ubat secara makan (suntikan isulin diperlukan dalam keadaan tertentu sekiranya pengambilan ubatsecara makan kurang berkesan atau memberi kesan samping serius kepada pesakit.

Diabetes adalah penyakit kronik yang akan kekal seumur hidup. Setakat ini belum ada ubat yang dapat menyembuhkan penyakit diabetes tetapi penyakit ini bleh dikawal. Selain pengambilan insulin atau ubat, pesakit diabetes boleh mengambil vivix yang mana vivix dapat memantu mengawal kadar gula dalam darah. Ramuan vivix yang terdiri daripada campuran botani yag kaya dengan resveratrol dan polifenol dapat memberi manfaat kepada pesakit diabetes dengan:-

Membantu mengurangkan Sindrom Resistansi Insulin Antioksidan, resveratrol yang terkandung dalam vivix menjadi pelindung kepada sel tubuj dan dalam masa yang sama memperbaiki sel. Oleh itu, pengambilan secara berterusan membantu mencegah sindrom metabolik yang mengarah kepada penyakit kardiovaskular dan diabetes yang disebabkan oleh kerosakan gen.

Membantu mengawal kadar kepekatan gula di dalam darah. Pengambilan karbohidrat yang tidak terkawal akan menyebabkan peningkatan kandungan gula dalam darah sekaligus berisiko diabetes.Polifenol dari vivix berfungsi memperlahankan proses pencernaan dan penyerapan karbohidrat dalam darah dan seterusnya mengelakan pengumpulan gula yang tinggi menyebabkan kencing manis.

 Mengurangkan risiko kerosakan mata dan mempercepat proses penyembuhan luka. Polifenol Anthocyanins yang terkandung d dalam ivix membantu menyembuhkan luka dalam kadar segera dan memelihara serta membaiki kesihatan mata. Ini kerana, pesakit kencng manis berisiko untuk hilang daya penglihatan dan juga akan mengalami proses penyembuhan luka yang sangat lambat sekiranya terluka sehingga ke satu tahap di mana anggota bdan terpaksa dibuang akibat jangkitan kuman.

Protein AGE (Advance Glycation End Product) tehasil daripada protein dan gula berlebihan dalam badan. Ia boleh menyebabkan atherosclerotic, sel mati dan kompilasi penyakit kencing manis. Salah satu mekanisma anti penuaan vivix adalah dengan memperlahankan pebentukan protein AGE.

 Walaubagaimanapun, ini adalah salah satu usaha ke arah mengawal penyakit kencing manis dari terus parah, rawatan dan saranan daripada doktor juga perlu selain kita sendiri mengawal cara pemakanan dan kehidupan kita. 


Noi
0177274034

Bersambung lagi.....



Copy the BEST Traders and Make Money : http://bit.ly/fxzulu
1. Membantu Mengurangkan Sindrom Resistansi Insulin Antioksidan yang terkandung dalam vivix menjadi pelindung kepada sel tubuh dan dalam masa yang sama membaikpulih sel. Oleh itu, pengambilan secara berterusan membantu mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular, mencegah sindrom metabolik akibat kerosakan gen di mana ia merupakan punca penyakit kencing manis menjadi semakin parah. 2. Membantu Mengawal Kadar Kepekatan Gula Di Dalam Darah Penghasilan tenaga gula semasa pencernaan karbohidrat membantu menjana tenaga untuk tubuh manusia. Namun begitu,pengambilan karbohidrat yang tidak terkawal akan menyebabkan peningkatan kandungan gula dalam darah sekaligus berisiko untuk diabetes. Polifenol adalah bahan yang dihasilkan oleh anggur muscadine berfungsi memperlahankan proses pencernaan dan mencegah penyerapan karbohidrat dalam darah pada kadar yang cepat. Semua ramuan yang disebutkan ini adalah bahan yang terkandung dalam Vivix Shaklee di mana ia membantu mengurangkan risiko diabetis dengaan mencegah penyerapan kandungan gula berlebihan dalam darah. 3. Mengurangkan Risiko Kerosakan Mata Dan Mempercepat Proses Penyembuhan Luka. Glukoma merupakan penyakit yang menghantui pesakit kencing manis kerana ia mampu menyebabkan pesakit hilang daya penglihatan. Selain itu, pasakit juga akanh mengalami proses penyembuhan luka yang sangat lambat sekiranya terluka sehingga ke suatu tahap di mana anggota badan terpaksa dibuang akibat jangkitan kuman. Polifenol Anthocyanins yang terkandung di dalam Vivix membantu menyembuhkan luka dalam kadar segera dan memelihara dan memperbaiki kesihatan mata. 4. Mengurangkan Risiko Pembentukan Protein AGE Apabila gula dalam tubuh berlebihan ia berisiko untuk membentuk Protein AGE (advanced glycation end products) dan mengakibatkan sel tubuh mati, atherosclerotic dan risiko diabetes. Salah satu objektif vivix adalah untuk bertindak sebagai tonik anti-penuaan dengan memperlahan pembentukan protein AGE. Read more http://www.healthyvitagarden.com/rahsia-vivix-shaklee-membantu-mengawal-penyakit-diabetes/

Copy the BEST Traders and Make Money : http://bit.ly/fxzulu

No comments:

Post a Comment