Search This Blog

Jan 13, 2016

Ramuan Utama Vivix Shaklee

Assalamualaikum...

Semoga hari ini menjadi hari yang lebih baik dari semalam. Kali ini nak share sikit berkenaan bahan-bahan yang terkandung dalam vivix yang menjadikan vivix antara suppliment yang hebat.


Apa bahan-bahan yang terkandung dalam vivix ni?



Elderberry (Sambucus Nigra)

Elderberry merupakan sejenis tumbuhan yang tumbuh diserata Eropah dan Amarika Utara. Elderberry mengandungi Flavonoids, vitamin A,B dan mempunyai ciri-ciri anti oksidan yang kuat yang boleh meningkatkan sistem imun badan , melawan jangkitan selsema, asthma, batuk, sesak dada dan diabetes. Selain itu, ia juga dapat merendahkan tahap kolestrol dan mengurangkan risiko penyakit jantung , strok serta mengurangkan stress, memperbaiki penglihatan dan penghadaman.

Purple Carrot


Tahukah anda, pada kurun ke 17 hampir semua lobak bewarna ungu pekat dan lobak ini paling banyak memberi manfaat kepada kesihatan tubuh badan kita. 
Purple Carrot (lobak ungu) adalah sumber terbaik vitamin A dan mengandungi phytokimia termasuk karetanoids, phenolics, polyacetylenes dan isokumarin. 
Kebanyakan khasiat purple ini berpunca daripada anthocyanins. Anthocyanins ialah pigmen flavonoids yang memberi banyak warna ungu merupakan anti-oksida, anti-radang, anti-mikrobial dan anti-carsinogen. Kandungan anthocyanins di dalam purple carrot - kuning adalah paling tinggi berbanding carrot ungu -oren.
Selain itu,ia turut menunjukan kesan positif  pada saluran darah, platlet dan lipoprotein yang berkebolehan mengurangkan risiko penyakit jantung koronari. 

Muscadine Grape


Muscadine Grape (anggur muskat) sejenis anggur yang hidup di kawasan tenggara AS yang beriklim panas. Saiz anggur ini sebesar bola golf dan mmpunyai kulit yang keras dan tebal.
Anngur muskat ini mempunyai satu kromosom tambahan (20 kromosom berbanding anggur lain yang mengandungi 19 kromosom). Kromosom tambahan inilah yang dipercayai membekalkan sejenis nutrien antipenuaan khas. Malah, kandungan kompaun polifenol dalam anggur muskat 40 kali ganda lebih tinggi daripada yang terdapat dalam wain merah.
Para penyelidik dari Sekolah Perubatan Havard dan Institusi Penuaan Nasional (NIA), Amarika Syarikat pernah melaporkan sejenis bahan semula jadi, resveratrol mampu mengimbangi kesan negatif sesuatu diet yang berkalori tinggi.
Resveratrol merupakan sejenis polifenol yang biasa ditemui dalam wain merah itu juga berupaya memanjangkan jangka hayat tikus dalam ujian makmal. Satu kajian lain membuktikan kejayaan resveratrol menyekat pembahagian sel-sel kanser di peringkat selular. Resveratrol biasanya diekstrak daripada biji dan kulit anggur muskat.

Poligonum Cuspidatum


Poligonum Cuspidatum juga dikenali sebagai Knotweed Jepun adalah sumber komersial resveratrol. Tumbuhan ini banyak digunakan dalam supplimen anti penuaan perubatan tradisional cina.Tumbuhan yang berasal dari asia ini banyak ditemui di Amerika utara dan Eropah. Resveratrol dalam tumbuhan ini dapat membantu melambatkan proses  penuaan, merendahkan kolestrol, merendahkan tekanan darah dan mengawal berat badan.

Inilah antara bahan-bahan yang terkandung dalam vivix. Apa-apa pun suppliment adalah salah satu usaha kita untuk mendapat kesihatan terbaik, sesungguhnya apa berlaku semua adalah ketentuan Allah S.W.T jua....

Noi 0177274034  
Id : 1148183

No comments:

Post a Comment