Search This Blog

Feb 26, 2016

Tips mengelakan risiko Arthristis

Assalamualaikum....

Hari ini nak bercerita sikit berkaitan Arthristis. Arthristis adalah satu jenis penyakit yang mendatangkan kesakitan, bengkak dan kekejangan sendi. Antara sebab-sebab ianya berlaku adalah kerosakan sendi, jangkitan kuman, penyakit yang diwarisi atau sebab-sebab lain.


Tips untuk mengelakan risiko Arthritis


Kurangkan berat badan
Dengan mengurangkan berat badan atau mengawal berat badan dapat mengurangkan tekanan pada sendi


Kerap Bersenam
Senaman dapat membantu melancarkan pengaliran darah, memastikan tulang dan otot kita kuat. Ia juga membantu pergerakan sendi. Seimbangkan rehat dan senaman dan elakan dari menggagahkan diri untuk bersenam jika anda mengalami kesakitan.

Makan makanan yang seimbang
Yang ni selalu dititikberatkan terhadap kesihatan. Perlu kawal pemakanan untuk mempunyai berat badan yang ungul dan mempunyai zat. Elakan dari makan makanan yang kaya dengan purin contohnya makanan laut, daging jika anda pengidap gout.

Pelihara sendi anda
Kurangkan tekanan pada sendi, gunakan mekanisma badan dan postur yang betul. Ambil berat tentang kesakitan dan rehat jika penat.

Ubat alternatif selamat
Berhati-hati apabila menggunakan ubat alternatif kerana kandungan bahan aktif jarang diketahui. Berkemungkian ada interaksi dengan ubat-ubatan lain yang diambil dan ubat alternatif ini juga mungkin dicampur dengan bahan-bahan lain.

Bersikap Positif
Amaalkan cara hidup sihat dan sentiasa positif. Walaupun arthristis adalah sebab utama kecacatan bagi mereka yang berumur 18 tahun ke atas, ianya boleh dirawat dan anda boleh mengambil langkah untuk mengurangkan risiko untuk mendapat arthristis.

Hidup sejahtera dan bahagikan tugas anda mengikut kepentingannya....  
  
Cadangan Suppliment untuk anda yang menghidap arthristis & sakit sendi...






Jika ada sebarang pertanyaan boleh hubungi saya, Noi di talian 017 7274034, saya akan membatu anda untuk kesihatan anda...


No comments:

Post a Comment