Search This Blog

Feb 2, 2016

Kolesterol & vivix

Berkesankah vivix untuk mereka yang mempunyai masalah kolesterol tinggi?. setiap dari kita mempunyai kolesterol tahap kolesterol yang berbeza-beza. Kolesterol juga dikatakan sebagai "silent killer", nampak je seseorang tu macam sihat tapi tiba-tiba meninggal sebab kolesterol tinggi. (pernah terjadi di depan mata). dan tidak semestinya seseorang itu kurus tahap kolesterolnya rendah.


Kolesterol ialah bahan berlemak (lipid) yang merupakan sebahagian daripada membran luar sel dalam badan haiwan. Ia juga ditemui dalam edaran darah manusia. Hati mampu menyingkirkan kolesterol daripada peredaran darah dan juga menghasilkan kolesterol serta merembeskan kolesterol ke dalam peredaran darah.




Kolesterol tidak boleh larut dalam darah kecuali jka ia bergabung dengan protein khas yang dipanggil lipoprotein.Kolesterol yang dirembeskan oleh hati ke dalam darah boleh bergabung dengan lopoprotein ketumpatan amat rendah (LDL) atau lipoprotein ketumpatan tinggi (HDL).



Kolesterol LDL yang terhasil daripada metabolisma kolesterol LDL dalam aliran darah dikenali sebagai kolesterol jahat manakala kolesterol HDL dikenali sebagai kolesterol baik.



Tanda-tanda pengidap Kolesterol
  • Bintik kolesterol pada bawah mata yang paling senang kita lihat
  • Sering berasa kebas-kebas pada kaki.
  • Timbul bintik-bintik putih(biji lemak) pada bahagian bawah mata, kawasan muka atau leher yang disebabkan oleh kadar trigliserida yang tinggi.
  • Mudah letih, penat dan cepat mengantuk.
  • Sering berasa sakit kepala. Arteri yang semakin sempit akan membuatkan aliran darah ke otak berkurangan, sehingga menyebabkan rasa sakit pada kepala.
  • Kaki membengkak akibat pembuluh darah semakin sempit. Kaki merupakan bahagian yang paling sedikit mendapat darah.
  • Senak dada sebelah kiri apabila pembuluh darah pada bahagian jantung mula tersumbat. Hal ini menunjukkan kadar kolestrol terlampau tinggi
Punca masalah kolesterol
 
Punca kolesterol adalah dari makanan seperti keju, kuning telur, dging, ayam dan udang. Kandungan kolestrol di dalam makanan berasakan tumbu-tumbuhan adalah lebih rendah berbanding makanan yang berasakan haiwan. Pengambilan makanan berlemak seperti lemak tepu dan lemak trans merupakan punca utama peningkatan jumlah kolestrol di dalam badan berbanding pengambilan makanan sumber kolstrol ini. 
 
 
Selain dari rawatan hospital atau ubat-ubatan, Shaklee juga ada suplement yang dapat membantu pesakit yang menghidap kolesterol. Supplemen itu ialah Vivix.
Antioksida dalam vivix membantu dalam perlindungan sel termasuklah sel di sekitar bahagian salur darah. Orang yang alami masalah kolestrol yang tinggi adalah disebabkan oleh plug atau kolestrol berlebihan dalam salur darah.

Apabila kita mengambil Vivix, Vivix melindungi salur darah kita, jadi salur darah kita akan dilindungi dari kerosakan. Jadi kolestrol tidak boleh menempel pada salur darah.

Mencegah lebih baik dari merawat... dengan vivix hampir tidak mustahil.... anti kita lihat mereka yang bebas kolesterol hanya dengan vivix...

order
Noi0177274034 

No comments:

Post a Comment