Search This Blog

Nov 8, 2016

OMEGA GUARD, KHASIAT DAN KELEBIHAN

Ibu-ibu yang dah ada anak, selalu dengan anak mesti perasan dengan perubahan anak kan. Anak anak kurang fokus, lemah dalam mata pelajaran, mudah letih atau sering tidak sihat.. Jika ini yang berlaku terhadap anak anak kita, sedarlah, ini semua simptom-simptom anak kita kekurangan nutrisi. Ya betul, kita bagi mereka cukup makan, tak ada la sampai kelaparan tapi adakah makanan itu cukup untuk memenuhi nutrisi anak anak kita.

Bagaimana pula dengan ibu dan ayah atau suami, isteri malah diri kita sendiri, mungkin ada antara kita yang mengalami sakit sendi, darah tinggi, masalah kolesterol atau masalah kesihatan lain yang berkaitan. Atau ada penyakit turun temurun yang mungkin akan kita hidapi. Adalah lebih baik jika kita bersedia dari sekarang.

Disini saya nak terangkan bagaimana Omega Guard membantu keluarga kita malah diri kita sendiri untuk kesihatan yang lebih baik dan kehidupan yang berkualiti.


OmegaGuard untuk Perkembangan Minda & Otak 
Khasiat DHA yang terkandung dalam Omega Guard dapat disalurkan kepada bayi sejak didalam kandungan ibu dan sewaktu ibu menyusukan bayi mereka. Apabila berusia 1 tahun, Omega Guard boleh diambil dengan cara dicampurkan ke dalam susu, makanan atau menguyah.

OmegaGuard untuk Perkembangan Memori & Fokus 
Sangat sesuai untuk orang yang mudah lupa atau hilang fokus kerana ia membantu dalam meningkatkan daya ingatan. Selain bagus untuk minda, minyak ikan juga membantu mencairkan darah untuk pengaliran darah yang lebih lancar.

OmegaGuard untuk Darah Tinggi 
Sesetengah orang memiliki darah yang lebih pekat yang boleh mengganggu kelancaran perjalanan darah dan menyebabkan darah tinggi.

Minyak ikan yang kaya dengan EPA & DHA membantu dinding arteri menjadi elastik. Dinding yang lebih elastik membantu perjalanan darah yang lancar dan mengelakkan tekanan darah menjadi tinggi...

OmegaGuard untuk Menyokong Kesihatan Kardiovaskular
Asid lemak Omega 3 yang terkandung dalam Omega Guard merupakan asid lemak yang penting dalam membantu memastikan jantung, arteri dan salur darah sentiasa berada dalam keadaan sihat dan tidak tersumbat. Produk ini membantu paras trigliserida dalam badan lalu merendahkan risiko daripada penyakit jantung ataupun stroke

OmegaGuard untuk Kolestrol
Bertindak untuk melawan kolestrol jahat (LDL). Ia akan mengurangkan kandungan kolestrol jahat dalam darah dan meningkatkan bilangan kolestrol baik.

OmegaGuard untuk memelihara fungsi Sendi
Paras asid lemak omega 3 larut dalam tisu rawan. Oleh itu, ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Ia mencegah arthritis, memelihara fungsi-fungsi sendi dan gout dengan effective,

OmegaGuard untuk Asthma
Omega 3 amat baik untuk melawan radang, maka dengan pengambilan OmegaGuard dapat membantu mengurangkan gejala selsema asthma ataupun radang paru-paru

OmegaGuard untuk kurus
OmegaGuard boleh menguraikan lemak dan  mencegah pengumpulan lemak pada badan dan seterusnya mengelakkan masalah obesiti

OmegaGuard untuk sistem imun
Meningkatkan sistem Imun dan menyihatkan paru-paru. Meningkatkan sistem imun seperti memperbaiki alahan kulit, psoriasis, demam hay, bronkotis, penyakit lelah, hepatitis, SLE dan penyakit buah pinggang.

OmegaGuard menentang Kanser
Kajian telah menunjukkan bahawa Omega 3 boleh mencegah kanser paru-paru, payudara, prostat dan kolon. Ia juga meningkatkan penkreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih effektif.

OmegaGuard mencegah Insomnia dan membantu mengurangkan tekanan 
EPA dan DHA mempunyai keupayaan menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental termasuk kemurungan, tekanan, kebimbangan (anxienty), neurasthenia, insomnia, autism, kanak-kanak hiperaktif dan penyakit schizophrenia.

Bagus sebenarnya bila kita dan keluarga amalkan OmegaGuard ni. Baik untuk kesihatan kita dan keluarga kita. Dari kanak-kanak hingga dewasa boleh amalkan OmegaGuard.



No comments:

Post a Comment