Search This Blog

Nov 22, 2016

LANDMARK STUDY SHAKLEE II

Pernah tak dalam hidup korang dengar mengenai Landmark Study, cuba cari dalam banyak2 produk nutrisi yang mana ada menjalankan kajian landmarkstudy ni. Kenapa Landmark Study ini penting.

Sudah tentulah penting, sebab kita kata produk kita jual ni bagus, berkesan dan selamat tapi apa yang membuktikannya. Shaklee satu satunya syarikat nutrisi yang berani menjalankan kajian Landmark Study ni, dan kajian dibuat ke atas mereka yang mengambil vitamin jenama lain, yang tidak mengambil apa apa suplemen dan yang makan suplemen shaklee dan mereka ini semua telah mengamalkan suplemen selama lebih 20 tahun.

Dan hasilnya mereka yang ambil suplemen shaklee adalah mereka yang kurang risiko berpenyakit berbanding yang mengambil suplemen jenama lain dan tidak mengambil apa apa suplemen. Lebih mengejutkan, mereka yang mengambil suplemen jenama lain lebih risiko berpenyakit berbanding yang tidak mengambil apa apa suplemen.


Kebanyakkan kajian yang dibuat bergantung pada keberhasilan satu vitamin sahaja dan itu pun dalam jangka masa yang pendek, sedangkan penyakit atau  masalah kesihatan akan menunjukkan simptom setelah 10 - 30 tahun. Walaubagaimanapun, terdapat juga gabungan nutrien dan cara hidup kita yang menggalakkan penyakit mudah menyerang kita.

Ada juga suplemen yang kita ambil memang nampak cepat kesannya tapi kita tidak tahu jika ia diambil dalam jangka masa yang lama apa akan jadi sebab tiada kajian atau bukti yang menunjukkan kesan pengambilan berterusan.

Berbeza dengan shaklee yang mempunyai cukup bukti dan kajian yang menunjukkan suplemennya selamat walaupun di ambil dalam jangka masa yang panjang dan dapat meningkatkan kualiti kesihatan dan kehidupan yang lebih baik.

Betul, sekarang ini zaman semua nak cepat, ambil apa apa suplemen pun nak nampak kesan terus. Kalau tak nampak kesan seperti yang diharapkan mula lah nak kata produk ni tak bagus, produk itu tipu. Bila ada produk ari ni amik esok dah nampak kesan, produk ini bagus, produk itu baik, tapi lepas setahun, 5 tahun, 10 tahun bagaimana pula...

Jangan hanya dengar dengar orang cakap sahaja, carilah bukti, sekarang semuanya dihujung jari taip sket je, semua jawapan ada. Malas nak cari boleh tanya, tapi tanya pada orang yang betul...


No comments:

Post a Comment