Search This Blog

Jan 3, 2018

CoQ-Trol Plus, memberi manfaat yang tiada tandingannya


Awal tahun 2018, dia kembali lagi. Masa memula join shaklee ada terbaca dalam senarai produk shaklee yang ni, masa tu dikenali sebahai CoQ Health. Tapi produknya masa tu tak ada. Sekarang dah keluar lagi dan ditambah baik dari yang dulu dan namanya pun dah diubah jadi CoQ-Trol Plus.

Tubuh kita boleh menghasilkan CoQ10, namun keupayaan ini mula menurun pada usia 20 tahun dan berkurangan secara mendadak pada usia 40 tahun dan berterusan hingga 80 tahun. Jadi kalau dah berkurang kita kena tambah la kan supaya tidak mengundang kemudaratan terhadap diri kita. Nak ambil CoQ10 ni dari sumber pemakanan harian pun boleh tapi berapa banyak yang kita kena ambil?

CoQ-Trol Plus

Coenzyme Q10⁤  adalah komponen yang penting untuk penghasilan tenaga di dalam sel. Ia berada di dalam mitokondria, stesen janakuasa sel. Coenzyme Q10 tinggi dalam sel otak, jantung dan hati. Ia menukarkan lemak dan gula kepada tenaga yang boleh digunakan sepanjang hari. Ia juga adalah antioksida yang berkesan, melindungi sel daripada dirosakkan oleh radikal bebas. Penggunaan statin untuk menurunkan kolesterol menyebabkan tahap Coenzyme Q10 semakin rendah di dalam tubuh.

Apa yang menyebabkan CoQ-Trol Plus Shaklee ni lebih istimewa berbanding dengan produk lain di luar sana ialah CoQ-Trol Plus Shaklee membekalkan sebatian semulajadi resveratrol dan tokoferol. Untuk penyerapan yang optimum, ia dilengkapi dengan sistem penghantaran minyak zaitun.

Ramuan yang terdapat dalam CoQ-Trol Plus ini ialah Coenzyme Q10 (Ubidecarenone), Mixed Tocopherol dan Resveratrol yang diekstrak daripada akar Polygonum Cuspidatum. Patut la nama dia jadi CoQ-Trol sebab ada resveratrol la kan.

Kepentingan CoQ-Trol Plus

Tenaga yang berkekalan
Coenzyme Q10 bagus untuk meningkatkan tenaga dan bertanggungjawab untuk penghasilan tenaga di setiap sel. Ia didapati dalam mitokondria (kilang tenaga untuk sel). Ia juga bertindak sebagai palam pencucuh sel (spark plug) untuk memulakan proses penghasilan tenaga untuk menukarkan makanan kepada tenaga.

CoQ-Trol menyokong gaya hidup aktif anda untuk kekal bertenaga sepanjang hari serta meningkatkan kekuatan otot dan mempercepat proses pemulihan luka. Kandungan CoQ10 yang lebih tinggi menghasilkan lebih banyak tenaga di dalam sel anda serta membekalkan tenaga dengan lebih cekap.



Peredaran darah yang sihat
CoQ10 paling banyak didapati di jantung kerana ia menggunakan paling banyak tenaga untuk mengepam darah ke seluruh badan. Untuk mengekalkan jantung berdegub dengan sihat, anda memerlukan CoQ10 tambahan yang membantu menguatkan otot jantung, mengurangkan risiko penyakit jantung, peredaran darah yang sihat dan meningkatkan paras tenaga untuk mereka yang mengambil statin.

Kajian telah menunjukkan bahawa statin, ubat yang merendahkan kolesterol, menghalang pembentukkan CoQ10 sebanyak 40%. Makanya dengan pengambilan suplemen CoQ10 dapat membantu mengekalkan kekuatan jantung anda.



Sistem reproduksi yang sihat
Selain bertindak sebagai antioksida yang kuat untuk melawan tindakbalas oksidatif, CoQ10 juga menyokong sistem reproduktif yang sihat dengan meningkatkan tenaga dalam sperma dan ovum. Semakin banyak Coenzyme Q10 dalam mitokondria, semakin cepat pergerakkan sperma.

Telur wanita (Ovum) adalah sel terbesar dalam tubuh manusia.Ia mengandungi mitokondria paling tinggi (200,000) berbanding sel lain. Kepekatan  CoQ10 yang tinggi  dalam ovum akan meningkatkan tahap tenaga , memberi kualiti ovum yang lebih baik untuk pembahagian sel.



Kulit yang berseri
CoQ10 banyak didapati di permukaan luar kulit yang melindungi kulit anda dari sinaran uv yang merbahaya. Ia juga membekalkan tenaga untuk sel-sel yang rosak memperbaiki diri mereka sendiri. Jadi pengambilan suplemen CoQ10 sangat bermanfaat kepada kulit wanita menjadikan kulit lebih tegang dan kurang kedutan, kulit lebih halus, mengekalkan keanjalan kulit dan kulit kelihatan lebih muda dan sihat.


Meningkatkan Fungsi Kognitif
Usia yang meningkat menyebabkan tahap CoQ10 semakin berkurangan. CoQ10 memberi bekalan untuk fungsi otak serta menyokong daya perhatian dan fungsi sel otak. Ia juga bertindak sebagai antioksida yang melindungi saraf, CoQ10 membantu mengurangkan pembentukkan plak amiloid salah satu punca utama penyakit Alzheimer, didalam otak anda.

CoQ10 bermanfaat kepada minda warga tua untuk mereka lebih fokus dan peka dan mengurangkan risiko berkaitan dengan penuaan seperti Alzheimer dan parkinson. Pngambilan suplemen CoQ10 juga membantu meningkatkan daya ingatan dan keupayaan pembelajaran.


Sekali baca tentang manfaat CoQ-Trol Plus ni best pula untuk kita. Untuk lelaki, wanita, pasangan suami isteri yang ingin mendapatkan zuriat, ibu bapa kita semua pun sesuai untuk ambil CoQ-Trol Plus ni. Untuk fungsi badan yang optima, kita disyorkan untuk mengambil 100mg CoQ setiap hari. Daripada nak makan daging sampai 3kg setiap hari tu, kan lebih mudah ambil Suplemen CoQ-Trol Plus ni, telan sebiji je.

Mana nak dapat CoQ-Trol Plus ni klik je link ni http://kaknoi.wasap.my/

No comments:

Post a Comment