Search This Blog

Jan 4, 2018

Bahan yang terkandung dalam shaklee collagen powder, menjadikannya lebih istimewa berbanding yang lain.

Kalau entry sebelum ni dah berkenalan dengan Shaklee Collagen Powder, kali ni nak perkenalkan pula apa bahan yang istimewa sangat yabg terkandung dalam collagen powder shaklee ni. Apa yang pasti bahan-bahan ini kemungkinan tiada dalam kolagen produk lain.


Sebelum tu, cuma nak refresh je sket kenapa kolagen ni penting .  Kolagen yang kita tahu bertindak seperti 'pelekat' untuk mengikat tubuh kita dan ditemui dengan banyaknya di bahagian kulit. Penghasilan kolagen secara semulajadi berkurangan apabila usia kita semakin meningkat dan menyebabkan kulit  kulit kendur cerita pembentukan kedutan dan garis-garis halus. Kenapa tidak kita tingkatkan pengambilan kolagen tubuh kita sekarang dengan Shaklee collagen powder supaya kulit kelihatan lebih sihat.

Tingkatkan Keanjalan dengan Kolagen

  • Untuk kulit yang lebih tegang, anjal dan lembut
  • Meningkatkan kelembapan kulit
  • Mengurangkan kedutaan dan garis halus
  • Menggalakkan kulit yang lebih cerah dan licin.

Bahan Utama  Shaklee Collagen Powder

RSS Collagen dari sisik ikan merah.
Sisik ikan merah ialah satu sumber premium kolagen dengan penyerapan lebih tinggi dan pencemaran yang lebih kecil berbanding dengan kolagen haiwan. Ikan merah yang dimaksudkan disini bukan lah sejenis ikan merah yang dijual dipasar ye.

Sejumlah 400mg collagen diekstrak dari sisik ikan merah (collagen Red Snapper Scale) merupakan ramuan utama dalam menjadikan  SCP adalah collagen yang unggul. Dengan berat molekular yang sangat rendah iaitu lebih kurang 1000 Dalton menjadikan ia satu-satunya collagen yang mudah diserap oleh tubuh.

Ekstrak biji benih Camellia Japonica

Ekstrak biji benih  camellia japonica mengandungi asid oleik iaitu sejenis emolien kulit dan pelembap yang unggul dan bahan antioksida semulajadi isoflavon yang dapat membantu mengurangkan radikal

Vitamin C dan vitamin B
Vitamin C menggalakkan pengeluaran kolagen dan melawan radikal bebas yang merosakkan kulit kita 
vitamin B terlibat dalam metabolisme karbohidrat lemak dan protein untuk menghasilkan tenaga yang diperlukan untuk pengeluaran kolagen dalam sel 

Ekstrak Pfaffia


Pfaffia juga digelar sebagai ginseng Brazil yang bila digabungkan dengan ekstrak biji benih Camellia japonica dapat menyokong pembentukkan kolagen dan asid hialuronik. Dewngan kemampuannya untuk mengikat jumlah air yang besar, asid hialuronik memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu badan dan membuatkan kulit lembut, lembab dan rata.

Ekstrak kerang-kerangan

Glukosamina daripada ekstrak kerang-kerangan adalah penting dalam sintesis bendalir sinova bagi melicinkan pergerakkan sesendi dan melembabkan mata untuk melegakan ketidakselesaan mata.

Elastin dari kolagen ikan

Elastin dapat mengekalkan keanjalan dan ketegangan kulit yang boleh melantun apabila dicubit. Kolagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi bersama kolagen untuk kulit yang lebih tegang, gebu dan anjal

Lactobasilus acidhopilus

Lactobasilus acidhopilus ialah sejenis bakteria baik. Ia membantu untuk mengimbangi usus mikroflora dan memudahkan pembinaan semula sistem usus sihat bagi meningkatkan penyerapan kolagen.

Itulah antara bahan yang terdapat dalam Shaklee Collagen Powder yang mungkin tiada dalam kebanyakkan produk kolagen yang lain. Bahan yang digunakan adalah jenis yang berkualiti tinggi dan yang pasti Shaklee Collagen Powder adalah produk yang selamat dn berkesan untuk diambil oleh segenap lapisan masyarakat kecuali kanak kanak.

No comments:

Post a Comment