Search This Blog

Aug 2, 2016

Resveratrol dan Polyphenols

Tampak Muda, Rasa Muda, Lebih Lama...



Anda ingin nampak dan rasa seperti orang muda, namun hakikatnya usia tetap meningkat dan ketegangan yang berlanjutan, toksin dari sekeliling juga masalah kesihatan boleh mengakibatkan proses penuaan anda lebih awal dari sepatutnya.

Kajian mendapati penuaan bermula dari sel anda. Kesihatan sel boleh dilihat dari penampilan dan juga bagaimana kita rasa, namun sel kita sering mengalami kerosakan akibat terdedah kepada radikal bebas. Radikal bebas boleh merosakan komponen sel seperti DNA dan merangsang keradangan, lantas menjurus kepad penuaan sel. Walau dari seringkas perbuatan seperti makan boleh mendorong kepada radikal bebas.

Resveratrol dan polyphenols menunjukan kemampuannya dalam menentang radikal bebas, menentang proses penuaan dari peringkat sel lagi. Kajian makmal turut menyarankan bahawa polyphenol yang dihasilkan dari campuran anggur muscadine, polygonum cuspidatum, lobak ungu dan elderberri eropah mampu :-

Membantu sel anda untuk melindungi serta membaiki DNA dan menentang radikal bebas.

Membantu merangsang kesihatan telomere yang melindungi kromosom

Penuaan sememangnya tidak dapat dielakkan, namun dalam menjaga kesihatan mampu untuk memperlahankan proses penuaan dan meningkatkan kemungkinan untuk anda menikmati kehidupan yang lebih lama, gembira serta lebih sihat. Anda boleh memilih untuk mengambil pendekatan proaktif kepada penuaan dengan mengamalkan diet yang kaya dengan resveratrol dan juga polyphenols. 

Nikmati peningkatan usia dan tampak serta rasa lebih muda, lebih lama....

Whatapps : 017 7274034
Facebook : Nor Aleesya Hafiz

No comments:

Post a Comment