Search This Blog

Apr 16, 2016

Pebersihan usus

Detox usus adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir melekat di dinding usus di keluarkan melalui prmbuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, barulah badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum.


Usus adalah bahagian badan yang bertanggungjawab untuk menyerap khasiat daripada makanan dan memproseskan bakinya untuk membentuk bahan buangan untuk dibasmi atau dibuangkan. Usus manusia terdiri daripada usus besar dan usus kecil. Kesihatan badan berkait rapat dengan kebersihan kedua dua usus besar dan usus kecil ini.

Semasa proses penghadaman, sebahagian besar makanan yang kita makan akan membentuk bahan bendalir dalam saluran usus. Walaupun kebanyakan bahan ini akan dikeluarkan daripada badan melalui proses pembuangan yang normal, tetapi masih ada sebahagian daripadanya yang melekat di atas dinding usus yang kemudiannya menjadi plag.

Plag bendalir ini bukan sahaja menyekat proses pembuangan yang betul dan mencegah penyerapan khasiat yang sewajarnya, tetapi ia juga merupakan tempat pembiakan parasite dan pathogen yang boleh mencemarkan darah dan limpa serta meracunkan system keseluruhan.

Apabila badan kita tidak mengeluarkan bahan buangan, toksin-toksin akan berkumpul di dalam usus dan mengakibatkan auto-intosifikasi atau pun penghasilan toksin sendiri. Ini juga akan menyebabkan saluran darah yang melapisi dinding usus menyerap toksin-toksin ini kedalam aliran darah dan akhirnya mencemarkan semua organ badan.


Sebahagian tanda yang nyata gejala toksin-toksin adalah:

🌠cirit-birit
🌠masalah sembelit
🌠keletihan
🌠sakit kepala
🌠mata menjadi kusam
🌠kulit yang bermasalah
🌠berbintik
🌠sakit otot
🌠masalah saraf
🌠badan dan nafas berbau
🌠kelihatan murung

kelebihan pembersihan usus

Pembersihan usus adalah proses penyahtoksifikasi badan yang utama. Ia adalah jalan pemulihan yang penting. Pembersihan usu yang sempurna adalah penting dan merupakan cara utama untuk mengembalikan badan kita ke tahap yang seimbang, kesihatan yang bertambah baik dan menambahkan tenaga. Apabila anda membersihkan usus anda dan mengimbangkan semula bakteria yang baik dan tidak, mempunyai penghasilan enzim yang mencukupi serta makanan yang dimakan dan penghasilan vitamin dalaman adalah betul, makanan yang tidak ditoleransi akan diperbaiki atau hilang.

🌟Dr. Bernard Jensen, Pd.D telah menekankan kepentingan usus yang sihat. Menurut beliau, "setiap tisu dibekalkan dengan darah yang dibekalkan dari system usus. Apabila usus kita kotor, darah juga akan kotor. Oleh itu sistem ususmesti dipulihkan sebelum pemulihan bahagian badan yang lain boleh dilakukan.

Sekarang ini ramai yang berkongsi cara petua kaedah yang bersesuaian untuk detox usus. Ikutlah kaedah yang menjadi keselesaan dan kemampuan anda sendiri. Cadangan saya untuk proses detox usus ini adalah dengan pengambilan supplemen dari shaklee. Selain ianya berkesan produk ini dijamin selamat dan halal untuk di ambil. Dalam proses detox usus ini produk yang terlibat adalah Herb-Lax, Pappermint Ginger Plus dan Vivix.



Untuk sebarang pertanyaan atau menempah boleh whatapps saya di talian 0177274034
Fb : Nor Aleesya Hafiz
Emel : babynor@gmail.com
Atau
Boleh terus menjadi ahli dengan link ini http://www.shaklee.com.my/?joinnow=1148183 dan anda boleh terus membeli belah bersama Shaklee.

No comments:

Post a Comment