Search This Blog

Apr 8, 2016

Bioflavonoid dalam Vitamin C

Apa yang dikatakan bioflavonoid yang ada dalam vitamin c shaklee.

Bioflavonoid (limau, hesperidin dan rutin) juga dikenali sebagai vitamin P. Contohnya bahan yang bewarna putih di bawah kulit sebiji oren mengandungi bioflavonoid. Istilah bioflavonoid merujuk kepada beberapa jenis zat seperti hespirin, hesperidin, eriodictyol, quercetun, quercertrin, ruti, myrucetin dan flavonoid lain. Nutrian ini tidak boleh dibuat oeh badan dan perlu dapatkan dari makanan.

Bioflavonoid dapat bekerja dengan baik iaitu dengan adanya vitamin B6, Vitamin E, tyrosine, Calcium dan Zinc. Flavonoid terhasil daripada bahagian bewarna seperti sayur sayuran, buah buahan, bunga, herba dan bijirin. Penyelidikan telah menunjukan bahawa bioflavonoid bertindak sebagai anti radang, anti alergi, anti virus dan anti cancer.

Kebaikan bioflavonoid

πŸ’Š Menjaga kekuatan pembuluh darah (kapilari darah) dan mengatur penyerapannya.
πŸ’Š Membantu dalam menjaga kollagen (pelekat antara sel) agar tetap dalam keadaan sihat
πŸ’Š Membantu penyerapan Vitamin C
πŸ’Š Mencegah kerosakan vitamin C kerana pengoksidaan
πŸ’Š Mengurangkan hipertensi
πŸ’Š Mengurangkan pendarahan
πŸ’Š Mencegah kerosakan kapilari dan rangkaian penghubung
πŸ’Š Membentuk pelindung terhadap jangkitan.

Bahan Makanan Yang Mengandungi Bioflavonoid


Antara makanan harian kita yang mengandungi bioflavonoid

🍊 lada
🍊 Anggur
🍊 Bawang-bawangan
🍊 Berry
🍊 Teh Hijau
🍊 Apricot
🍊 Kedelai
🍊 Tomato
🍊 Brokoli


Apa yang menyebabkan bioflavonoid hilang @ kurang dari tubuh..

Terdedah kepada asap rokok merupakan salah satu sebab bioflavonoid berkurang dari tubuh. Selain itu, banyak minum minuman beralkohol, aspirin, ubat-ubatan penahan sakit juga menjadi faktor utama kehilangan bioflavonoid dari tubuh.
 
Secara ringkasnya bioflavonoid yang terdapat dalam Vitamin C Shaklee datang daripada extract natural buah-buahan tanpa campuran bahan-bahan lain. Sebab itu lah Vitamin C Shaklee mempunyai rasa masam.
 

Marilah menjadi sebahagian dari keluarga Shaklee dan dapat menikmati berbagai faedah dari shaklee, klik link ini  http://www.shaklee.com.my/?joinnow=1148183 dan anda boleh daftar terus untuk menjadi ahli atau whatapps saya di talian 0177274034 untuk sebarang pertanyaan.

No comments:

Post a Comment