Search This Blog

Mar 21, 2016

Detox dengan supplement???

Bismillahirahmanirrahim...

Kenapa detox penting sebelum kita mengambil supplemen. Apabila tubuh kita penuh dengan toksin dan parasit secara tidak langsung toksin menjadi penghalang bagi penyerapan supplemen atau vitamin yang kita makan. Parasit pula mengambil kesempatan menyedut semua nutrien yang ada dalam tubuh kita. Habis semua nutrien parasit sedut yang tinggal kat tubuh kita hampas je. Itu yang bila kita ambil apa-apa produk pun macam tidak ada kesan pada tubuh kita.


Jangan runsing-runsing, apa kata kita detox bersama sama dengan vitamin / supplemen shaklee. Di sini saya kenalkan beberapa supplemen untuk detox, iaitu


๐Ÿ’‹ Alfalfa merupakan agen detox untuk seluruh badan, membantu menyingkirkan lemak dan kolestrol. Alfalfa juga bertindak mencuci hati, darah dan usus. Alfalfa beralkali tinggi dan membantu meneutralkan keasidan badan, membantu merawat masalah penghadaman dan banyak lagi.


๐Ÿ’‹ Herb-lax juga dikenali aebagai julap lembut, membantu membersihkan usus secara semulajadi dan selamat dengan cara merangsang pengecutan otot-otot seterusnya membolehkan sisa-sisa yang terperangkap keluar dengan lebih cepat tanpa meninggalkan tomsin dalam kolon.


๐Ÿ’‹ DTX Complex mengandungi 6 campuran herba terkenal dalam kesihatan hati iaitu biji benih milk thistle, kunyit, artichoke, cendawan reisi, dandelion dan biji benih schizanda chinensis. Ia membantu mengekalkan aliran hempedu, membina semula sel-sel hati, meningkatkn penghasilan enzim untuk proses detox hati, melindungi hati dar toksin dan merawat maslah hati. DTX complex juga sebagai detoxsifikasi yang menyahkan bahan beracun dari hati seperti dadah dan bahan bernitrogen bagi memastikan seluruh organ berfungsi secara normal.


๐Ÿ’‹ Garlic diperbuat daripada bawang putih premium yang dirumus bersama ekstrak herba rosemary dan spearmint. Ia membantu meningkatkan sistem penghadaman, mengeluarkan logam berat dari dalam darah, antibiotik semulajadi dan meningkatkan imun tubuh.

Pernah dengar tak detox parasit. Detox parasit ni salah satu cara menyingkirkan atau membunuh parasit parasit yang dok bertapa dalam badan kita. Tetapi perlu diingat bahawa kekuatan sistem endokrin dan sistem imun seseorang sebahagian besarnya menentukan bagaimana teruk jangkitan parasit akan memberi kesan kepada individu tersebut. Ini bergantung kepada bagaimana parasit hidup dari tuan rumah, toksin atau bahan buangan yang dihapuskan, bagaimana parasit mengaktifkan sistem imun dan jika sistem imun adalah lemah.

Untuk detox parasit ni waktu paling sesuai ialah ketika bulan penuh kerana pada ketika ini aktiviti parasit menjadi lebih aktif mengawan, bertelur dan menetas. Detox parasit terbahagi kepada dua iaitu DETOX SELAMA 14 HARI (full detox) 9 hingga 22 hari bulan mengikut kalendar islam dan DETOX SELAMA 5 HARI (soft detox) 13 hingga 17 hari bulan mengikut kalendar islam.


Jom kita detox badan kita. Jika anda memang berminat untuk detox seluruh badan anda boleh hubungi saya, saya akan guide anda sehingga anda berjaya untuk detox.

Noi 0177274034

No comments:

Post a Comment