Search This Blog

Aug 17, 2017

FAKTA MENARIK BERKAITAN ALFALFA COMPLEX SHAKLEE.

Alfalfa (medicago sativa) sejenis tumbuhan yang juga dikenali sebagai Raja Segala Tumbuhan kerana khasiatnya yang banyak dan ditanam  secara organik di Carlifornia. Bebas daripada pestisid, herbasit, menggunakan bahan kompos dan baja bebas kimia. Tumbuhan ini mengambil masa dua tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrien.


Daun Alfalfa hanya di tuai apabila ia telah mencapai tahap kematangan mutlak. Daun yang matang kaya dengan klorofil. Daun-daun ini dikeringkan secara semulajadi (dengan udara)  bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya. Daun yang dikeringkan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet. Setiap tablet mengandungi 300 mg Alfalfa. Daun yang dikeringkan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet. Setiap tablet mengandungi 300 mg Alfalfa. Bahagian lain yang tak diperlukan akan di lupuskan. 

PERBEZAAN ALFALFA SHAKLEE.

  • Alfalfa lain mungkin ditanam dengan kaedah yang tak mementingkan teknologi hijau.
  • Alfalfa Shaklee di perbuat daripada daun alfalfa yang bermutu tinggi yang ditanam di california USA.
  • Ia ditanam tanpa petisid, racun kulat, bateriosides, hormon sintetik dan bahan kimia.
FAKTA MENARIK TENTANG ALFALFA SHAKLEE

  1. Alfalfa mampu melawan alahan, memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air (athlete’s foot) dengan berkesan.
  2. Alfalfa complex boleh membantu mengimbangkan hormon dan memperbaiki sistem reproduktif wanita. Secara tak langsung ianya baik untuk kesihatan rahim dan kesuburan.
  3. Sifat Alfalfa yang tinggi phytoestrogens berfungsi seperi kacip fatimah. Ia banyak membantu dalam hubungan suami isteri (enhance libido).
  4. Antara kandungan yang terdapat dalam Alfalfa Shaklee adalah magnesium yang dapat membantu badan untuk menangani sembelit, ketahanan saraf, melindungi kulit dan badan, dan merangsang fungsi otak.
  5. Kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang daripada alfalfa akan mengurangkan lemak dan kolesterol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya Alfalfa sahaja mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolesterol.
  6. Alfalfa Complex Shaklee telah dipasarkan lebih daripada 50 tahun, dan Alfalfa Complex Shaklee adalah signature produk syarikat.
  7. Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.
  8. Alfalfa shaklee terdapat dalam 2 saiz iaitu 330biji dan 700 biji. Nak jimat dan lebih berbaloi semestinya yang 700 biji.
  9. Alfalfa telah lama digunakan sebagai herba untuk meningkatkan penghasilan susu ibu (milkbooster).
  10. Alfalfa boleh diambil oleh semua golongan tak kira lelaki atau pun wanita mengikut kesihatan masing masing, tetapi sangat dikenali sebagai penawar kepada masalah wanita terutama masalah keputihan , monoupos , ibu yang kekurangan susu , elergik , wanita dalam pantang dan masalah keintiman.
  11. Alfalfa complex shaklee dihasilkan daripada alfalfa yang matang, berkualiti tinggi dan selamat digunakan kerana akarnya tumbuh jauh ke dalam tanah melebihi 20 kaki untuk menyerap semua vitamin dan mineral.
  12. Menurunkan paras kolestrol. Sekiranya kolesterol jahat (LDL) lebih tinggi berbanding kolesterol baik (HDL), anda berisiko mendapat penyakit jantung. Saluran darah menjadi sempit kerana kolestrol jahat telah melekat pada dinding arteri. Alfalfa membantu menyingkirkan kolesterol jahat sekaligus menurunkan paras kolesterol.
  13. Alfalfa Complex juga mengandungi Vitamin A, Vitamin C, Vitamin E dan Vitamin K serta mineral seperti kalsium, zat besi, potassium and phosphorus.
  14. Alfalfa juga membekalkan 5.8% lebih protein daripada telur dan 2.4% lebih daripada daging lembu
  15. Alfalfa dapat membekalkan nutrisi yang mana kebanyakkannya tidak terdapat dalam buah-buahan mahupun sayuran. Alfalfa kaya dengan protien, asid amino, klorofil, serat,15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia.10 biji alfalfa menyediakan nutrisi yang menyamai segelas susu.
  16. Alfalfa ialah makanan yang beralkali dan mampu membuatkan badan yang mengandungi asid yang tinggi seimbang, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.
GOLONGAN YANG TIDAK BOLEH AMBIL ALFALFA.
  • Pesakit SLE tidak boleh mengambil alfafa sebagai supplemen kerana alfalfa meningkatkan sistem imunisasi penghidap SLE yang sedia ada mengalami masalah autoimun sekaligus akan lebih memudaratkan.
  • Pesakit Rheumatoid Arthritis dan penyakit yang berkaitan dengan hormon estrogen seperti fibroid, kanser payudara juga tidak digalakkan mengambil alfalfa sebagai supplemen
  • Golongan yang menghidap penyakit berkaitan hormon seperti kanser payudara, kanser uterus, kanser ovari, fibroid dan cyst.
  • Wanita Hamil (kecuali setelah 8 bulan)
  • Wanita yang mengambil pil perancang
  • Golongan yang menghidapi Thalasemia

Bagaimana cara untuk mendapatkan ALFALFA COMPLEX SHAKLEE

Boleh terus menghubungi saya 0177274034 untuk respond segera dan saya ada menyediakan perkhidmatan COD disekitar Kawasan Kajang, Bandar Baru Bangi, Sg. Ramal, Taman Kenari, Giant Sg. Chua dan kawasan yang berhampiran.

Dan untuk mereka yang jauh dari kawasan saya, perkhidmatan pos ke seluruh malaysia sentiasa ada.

ATAU

Nutrisi tepat, jadikan badan kita sihat

No comments:

Post a Comment